Tuesday, July 1, 2014

ေခတ္စားေနေသာ ဖသ္ဝါေမးျမန္းျခင္း

  ေခတ္စားေနေသာ ဖသ္ဝါေမးျမန္းျခင္း

ဖသ္ဝါ
ဒီစကားလံုးက ယေန႔ေခတ္ႏွင့္ သိပ္မစိမ္းေသာ စကားရပ္ တခုျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ ဖသ္ဝါေမးျခင္းကို ဖက္ရွင္ တခု အေနႏွင့္ လုပ္ေနၾကေသာ က်ေနာ္တုိ႔ ပိုျပီးရင္းႏွီးေနပါလိမ့္မည္။

က်ေနာ္၏ ေရးသားခ်က္ကို စာဖတ္သူအေနႏွင့္ ကန္႔ကြက္ေကာင္း ကန္႔ကြက္ေပမည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ က်ေနာ္ ထိုကဲ့သို႔ ေရးပါသနည္း။ ေသခ်ာ စဥ္းစားခ်င့္ခ်ိန္ၾကည့္ၾကပါစို႔။

က်ေနာ္တို႔ ဖသ္ဝါေတာ့ ေမးလိုက္ၾကပါသည္။ ဧကန္စင္စစ္ လိုက္နာက်င့္သံုးေသာသူ မည္မ်ွရွိပါသနည္း။ မြတ္စ္လင္မ္မ်ား ပံုစံအမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ဖသ္ဝါေမးၾကပါသည္။ သို႔ေသာ္ ျပဌာန္းခ်က္ အတိုင္း အဘယ္မ်ွ လိုက္နာ က်င့္သံုးၾကပါသနည္း။
အဘယ္ကဲ့သို႔ေသာ္ နိယသ္ျဖင့္ ေမးၾကပါသနည္း။ မိမိကို တပါးသူက ဘာသာေရးေလးစားသူဟု ထင္ေစခ်င္ေသာေၾကာင့္လား? အသိပညာတခု ထပ္တိုးသိရေတာ့ ေကာင္းသည္ဆိုေသာ ရည္ရြယ္ ခ်က္ႏွင့္လား?

က်ေနာ္ ေမးလိုက္ေသာ ေမးခြန္း အနည္းငယ္ မ်ားသြားသည္ထင္သည္။ က်ေနာ္တို႔ မိမိတို႔ကိုယ္ကို နိယသ္ကို ဦးစြာဆန္းစစ္သင့္ေပသည္။ က်ေနာ္ တို႔တြင္ ျဖစ္ေနေသာ အေၾကာင္းအခ်က္မ်ားကို အနည္းငယ္ တင္ျပလိုပါသည္။ တိုက္ဆိုင္မႈ ရွိလ်ွင္ ခြင့္လႊတ္ပါ။

၁။ မည္သူ႔ကို ဖသ္ဝါေမးမည္လဲ? က်ေနာ္တို႔ ေတြ႕သမွ်လူကို ဖသ္ဝါေမး၍မရေပ။ ရွရီအသ္ အေပၚမွာ အာဏာရွင္ မရွိသလို အာလင္မ္သာသနာ့ပညာရွင္လည္း အလ်ဥ္းမရွိေပ။ မည္သူမ်ွ မိမိသေဘာႏွင့္ အေျဖေပး၍မရ။
က်ေနာ္ေတြ႕ဖူးေသာ အာလင္မ္ပညာရွင္ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားသည္ ဖသ္ဝါတခုကို မိမိတို႕ႏႈတ္ပါးစပ္ကေန ဘယ္ ေသာအခါမွ အလြယ္ တကူမေျပာခဲ့ေပ။ ဤသည္ အလြန္ေလးလံေသာ ပညာရပ္ျဖစ္ေပသည္။ ဖသ္ဝါေသာ္လည္ေကာင္း၊ မဆာအိလ္ ေသာ္လည္ေကာင္း
ေမးမည္ဆိုလ်ွင္ စစ္မွန္ေသာ အာလင္မ္သာသနာ့ပညာရွင္ကို ရွာသင့္ေပသည္။ သူကိုယ္ တိုင္ရွရီအသ္အေပၚမွာ က်င့္သံုးျခင္းရွိ/မရွိကို ေလ့လာသင့္သည္။ သာသနာ့ႏွင့္ ပတ္သက္ျပီး စိတ္ခ်ရေသာ စစ္မွန္ေသာ အာလင္မ္ပညာရွင္ကို ေမးျမန္းရေပမည္။

၂။ မိမိ စိတ္ခ်ရေသာ အာလင္မ္ပညာရွင္ တဦးတည္းကို သာေမးျမန္းပါ။ ပညာစမ္းခ်င္ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ေစ မည္သို႕ျဖစ္ေစ။ ဟိုဆရာကေတာ့ ဒါကိုဒီလိုေျဖတယ္။ ဒီဆရာကေတာ့ ဒီလိုေျဖတယ္ ဆိုေသာ အက်ိဳး မရွိေသာ အေၾကာင္းအခ်က္ မ်ားျဖစ္ေပၚလာေပလိမ့္မည္။
ဤသည္လည္း ဖိသ္နာတမ်ိဳးပင္ ျဖစ္သည္။

၃။ နဖူးေပၚလက္တင္ျပီး စဥ္းစားၾကည့္ပါ။ ပိုင္သည္ မပိုင္သည္ သိရျပီးေနာက္ က်ေနာ္တို႔ ထိုကဲ့သို႔ လိုက္နာက်င့္သံုးခဲ့ပါသလား? ေမးလိုက္သည္ႏွင့္ တာဝန္ေက်သြားသည္ မဟုတ္။ မိမိသိလုိက္ရသည္ကို အမလ္ျပဳလုပ္ဖို႔ အလြန္ အေရးၾကီးေပသည္။
အေပ်ာ္တမ္း ေမးခြန္းေမးေနျခင္းမဟုတ္။ ဖသ္ဝါ ေမးျပီးေနာက္ ရွရီအသ္၏ အမိန္႔အတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးရန္ လြန္စြာ အေရးၾကီးပါသည္။ သူမ်ားႏွင့္ ပညာျပိဳင္လုိစိတ္ကို ေဖ်ာက္ျပီး ဖသ္ဝါအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးႏိုင္ေစရန္ ၾကိဳးပမ္းရမည္။

၄။ ယေန႔ မြတ္စ္လင္မ္မ်ားသည္ လမ္းသြားရင္ ဆရာတပါး ေတြ႔လိုက္ပါက ( ဟာဆရာ ေတြ႕တာနဲ႕ အေတာ္ဘဲ က်ေနာ္ ဖသ္ဝါေမးျခင္လို႕ပါတဲ႕ ) ေကာင္းပါေရာလား? ေလာကီရဲ႕ ဥပေဒတခုခုကို သိခ်င္ပါက လမ္းမွာ ေရွ႔ေနေတြ႕လို႔ ခဏေလးပါ ဆိုျပီး ေမးသည့္သူ
ရွိမည္ မထင္ပါ။ ရွိခဲ့လွ်င္လည္း လမ္းမွာၾကံဳလို႔ ေမးလိုက္သည္ကို အဘယ္ ေရွ႕ေနကမွ ေကာင္းမြန္စြာ ေျဖမည္မထင္ေပ။ က်ေနာ္တို႕အာလင္မ္မ်ားကို ေမးလိုက္လို႕ (အဘိုင္ က်ေနာ္အခု ကိစၥေလးရွိလုိ႔ အိမ္ သို႕မဟုတ္ ဗလီမွာ လာေတြ႕လိုက္ပါ)လို႔ ေျပာလိုက္ရင္
က်ေနာ္တို႔ ဘာလုပ္ၾကပါသလဲ ??? (ဟာ ဒီဆရာကြာ ဒါေလး ေမးတာကို ၾကီးက်ယ္ေနတယ္။ ငါက အားတာ မဟုတ္ဘူး ခုေျဖလိုက္လဲ ရတာဘဲ) အင္န္နာလိလ္လာ က်ေနာ္တို႔ သာသနာအေပၚထားတဲ့ သေဘာထား အာဒါးဗ္ အစၥလာမ့္ရွရီအသ္ရဲ႕ ၾကီးက်ယ္ မႈက ဤမ်ွေလာက္ဘဲ ရွိသည္။

၅။ ေမးပါ။ ဖသ္ဝါေမးျမန္းသင္ယူပါ။ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားသည္ အြမ္မသ္ အတြက္ၾကိဳးပမ္းဖို႕ အိလ္မ္ ပညာသင္ၾကားထားသူမ်ားျဖစ္ေပသည္။ သို႔ေသာ္ အာလင္မ္မ်ားႏွင့္ ရွရီအသ္ဥပေဒမ်ားကို ေလးစားၾကပါ။ က်ေနာ္တို႔သည္ ေမးလိုက္ရံုႏွင့္
အလြယ္ တကူ သိလုိက္ရေသာ အိလိမ္ကို ေျပာျပႏိုင္ဖို႔ သာသနာ့ပညာရွင္မ်ားသည္ မိမိအိမ္ႏွင့္ခြဲခြာျပီး အပင္ပန္း အဆင္းရဲ ခံကာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ထိုအိလ္မ္ကို သင္ယူခဲ့ၾကသည္ကိုမေမ့ပါႏွင့္။

၆ ။ ေနာက္ အလြန္ဆိုးရြာသည့္ သတိျပဳစရာမွာ အလုပ္တခုခုလုပ္ျပီးမွ။ ဆရာ-က်ေနာ္ ကေတာ့ ဒီလိုလုပ္လိုက္တယ္ ပိုင္လား? ဆိုတာမ်ိဳး လုပ္ခ်င္ရာလုပ္ျပီးမွ ပိုင္မပိုင္ ေမးဖို႔ သတိရပါေတာ့သည္။ သာသနာကို တကယ္ေလးစားသူသည္ မလုပ္ခင္ အရင္ ေမးသင့္သည္။
လုပ္ျပီးမွ မပိုင္ဘူးဆိုရင္ ပ်က္စီးရမည္မွာ က်ေနာ္တို႔ ကိုယ္တိုင္ပင္ျဖစ္သည္။ သတိတရားခ်ပ္ကာ လုပ္သင့္သည္ကို အရင္ လုပ္ထိုက္ေပသည္။

၇ ။ ယခု ေခတ္စားေနေသာ ဖသ္၀ါမွာ အြန္လိုင္းဖသ္ဝါေမးျခင္းျဖစ္သည္။ က်ေနာ္တို႔ စိတ္ထဲတြင္ ဖသ္ဝါကို အလြယ္ ေလးထင္ေနၾကသည္။ အြန္လိုင္းဓမၼသတ္ဆိုတိုင္း ေမးခ်င္ရာ ေမးၾကေတာ့သည္။ ထိုအြန္လိုင္းမွ ေျဖၾကားသူသည္ မည္သူလဲ?
မည့္သည့္ေက်ာင္းကလဲ? တိက်ေသခ်ာေသာ စိတ္ခ်ရေသာ အရာကို သိျပီလား? အိႏိၵယက website ျဖစ္လို႕ Saudi က website ျဖစ္တာနဲ႕တင္ ေမး၍မရ။ အေသအခ်ာ စမ္းစစ္သင့္ေပသည္၊ ေလ့လာရသေလာက္ေျပာရလွ်င္ အိႏၵိယမွာပင္လွ်င္
အကီဒါ အယူ၀ါဒလြဲမွားေသာ ေက်ာင္းေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားရွိေနသလို။ အကီဒါလြဲမွားသူ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကပင္လွ်င္ website တင္ထားၾကပါသည္။ က်ေနာ္ အားလံုးကို မဆိုလိုပါ။

၈။ ေမးသူမွာ အမ်ိဳးသမီး ျဖစ္လွ်င္ မိမိ ခင္ပြန္းေသာ္လည္ေကာင္း အေဖ၊ အစ္ကို၊ ေမာင္ေသာ္လည္ေကာင္း တစ္ဆင့္ခံျပီး စိတ္ခ်ရေသာ အာလင္မ္တပါးပါးကို ေမးျမန္းခိုင္းသင့္ေပသည္။

၉။ ဖသ္ဝါ အေျဖကို ေစာတကမတက္ပါႏွင့္။ ယခုေခတ္ ေခတ္ ပညာတတ္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ဖသ္ဝါအေပၚ ေစာဒက တတ္ၾကသည္။ ေခတ္ပညာတတ္ ဦးေႏွာက္ႏွင့္ ရွရီအသ္ကို ေဝဖန္ခ်င္ၾကသည္။ အလႅာဟ္ အရွင္ျမတ္၏ ၾကီးက်ယ္ေသာ အိလ္မ္ အေပၚ ဦးေႏွာက္ႏွင့္
ေဝဖန္စဥ္းစားေနသူသည္ ေခတ္ပညာဘယ္ေလာက္တတ္တတ္ စာေရးသူအေနျဖင့္ သနားစရာ လူတေယာက္ ဟုသာျမင္ပါသည္။ သာသနာကို ဒီလို မိန္႕ထားတယ္ဆိုလွ်င္ ဒါကို က်င့္သံုးလိုက္ပါ။ (ဟိုလိုေရာ မရဘူးလား၊ ဟိုလူေတြကေတာ့ဒီလိုလုပ္ၾကသည္၊ ဒီေနရာမွာ ဟိုလိုဆိုရင္ေရာ မပိုင္ဘူးလား၊ ဒါကဘာလို႕ ဒီလိုျဖစ္တာလဲ )။
ထိုကဲ့သို႔ ေစာတကတက္ကာ ေမးခြန္းေပါင္း ေျမာက္ျမားစြာေမးေနသူသည္ ဖသ္ဝါအတိုင္း က်င့္သံုးလိမ္မည္ မဟုတ္။ သူ႔အေတြးႏွင့္ သူသာအလုပ္ရႈပ္ေနေပလိမ့္မည္။ တကယ္လိုက္နာ က်င့္သံုးခ်င္သူအဖို႔ အမိန္႔တခုသာလွ်င္ လံုေလာက္ေပသည္။
ေစာတကတတ္သူမွာ မက်င့္သံုးခ်င္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ေပသည္။

၁၀။ ေနာက္ဆံုး အခ်က္ ေရးသားခ်င္သည္မွာ အေထာက္ အထားေတာင္းေသာ အေလ့အထျဖစ္သည္။ စစ္မွန္ေသာ အာလင္မ္တေယာက္ ဆီက ဖသ္ဝါျဖစ္ေစ မအိလ္ ျဖစ္ေစ ေမးျမန္းပါက ထိုအာဝါန္အား အေထာက္အထားျဖင့္ ျပစရာ မလိုအပ္ပါ။ ရွရီအသ္မွာ
ရွိသည္ကို ေျပာျပလိုက္ရံုဘဲ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ က်ေနာ္တို႔ တတ္ေယာင္ကားေတြက အေထာက္အထား လိုခ်င္ၾကသည္။ အကိုး အကားၾကည့္ခ်င္ၾကသည္။ အကယ္၍ အကိုး အကားရလွ်င္လည္း က်ေနာ္တို႔ သိၾကသည္ မဟုတ္။ ထိုစာေပ ဟဒီးစ္
ကုရ္အာန္ အဓိပၸာယ္ကို ဖတ္ဖူးၾကသည္လည္း မဟုတ္။ ဖတ္ၾကည့္မည္လည္း မထင္။ သို႔ေသာ္ အေထာက္ အထားကို အသည္းအသန္လိုခ်င္ေနၾကသည္။ အစကတည္းက မိမိ စိတ္ခ်ရေသာ စစ္မွန္ေသာ အာလင္မ္ကို ေရြးခ်ယ္ ေမးထားျပီ ဆိုပါက
အေထာက္အထား မလိုအပ္ေတာ့ျပီ။ ဇြတ္အတင္း အေထာက္အထားေတာင္းကာ အာလင္မ္ပညာရွင္ မ်ားအား စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္မေပးသင့္ေပ။ က်ေနာ္ ေရးသည့္ အခ်က္တြင္ အလြန္အေရးၾကီးေသာ ဖသ္ဝါ အေၾကာင္းအရာ ကို မဆိုလိုပါ။
(ဥပမာ - အိမ္ေထာင္ေရး ဖသ္ဝါမ်ား ဆိုလွ်င္ က်ေနာ္တို႔ မေတာင္းသည့္တိုင္ေအာင္ အာလင္မ္မ်ားက အေထာက္အထားႏွင့္တကြ ေပးသည္သာျဖစ္သည္)

  ဖသ္ဝါေမးၾကပါ
  ေသခ်ာေမးၾကပါ
ရွရီအသ္ရဲ႕ အေျဖအတိုင္း လိုက္နာက်င့္သံုးဖို႔ မေမ့ပါႏွင့္။
 
 
ေကာင္စရ္ ဘာဒ္ရွာဟ္ | အလင္းမ်က္၀န္း
 
                                         အီစလမ့္မီဒီယာ(ေကာ့ေသာင္း)

No comments:

Post a Comment