၃/ ဖူရူအီးမာဆာေအလ္မ်ားတြင္ ကြဲလြဲမႈ
ရွင္းလင္းခ်က္''
(အမလ္က်င့္သံုးမႈပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ ကြဲလြဲမႈ)
ထိုကြဲလြဲမႈသည္ ေကာင္းေသား ကြဲလြဲမႈျဖစ္ပါသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ဆိုေသာ္ နဗီတမန္ေတာ္မ်ား၏ ရွရီအသ္မ်ားတြင္ လည္းေကာင္း / ဟဒီးဆ္က်မ္းမ်ား တြင္လည္းေကာင္း ေျမာက္မ်ားစြာ ေသာကြဲလြဲမႈမ်ားကို ေတြ႕ရပါသည္။
ထိုကြဲလြဲမႈမ်ားအား အနည္းအက်ည္း တင္ျပရေသာ္ ----
၁)))) နဗီတမန္ေတာ္ အလိုင္ဟိမုစၥလာမ္မ်ား၏ ရွရီအသ္မ်ားတြင္ ကြဲလြဲမႈမ်ား
က) တမန္ေတာ္ အာဒမ္း အလိုင္းဟိစၥလာမ္၏ ရွရီ အသ္တြင္ ေမာင္ႏွမခ်င္း ေနကာဟ္ျပဳပိုင္ေပသည္။
ခ) တမန္ေတာ္ ယူစြဖ္ အလိုင္းဟိစၥလာမ္၏ ရွရီ အသ္တြင္ ေလးစားေသာ အေနျဖင့္ လူသားအား ဆဂ်ီဒါလုပ္ပိုင္ေပသည္
ဂ ) တမန္ေတာ္ မူဆာ အလိုင္းဟိစၥလာမ္၏ ရွရီ အသ္တြင္ အညစ္ေၾကးေပက်ံသြားေသာ အဝတ္ထည္၏ အစိတ္ပိုင္းမ်ားအား ျဖတ္ေတာက္ ပစ္ရေပသည္။
ဃ ) တမန္ေတာ္ အီဆာ အလိုင္းဟိစၥလာမ္၏ ရွရီ အသ္တြင္ အရက္သည္ ဟလာလ္ျဖစ္ေပသည္။
အထက္တင့္ျပပါ က်င္သံုးမႈပိုင္းဆိုင္ရာ ဖူရူအီး မဆ္အာလာ မ်ားသည္ ကြ်န္ေတာ္တို႔ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္၏ ရွရီအသ္ႏွင့္ ကြဲလြဲေနေၾကာင္းကို သာမန္ မြစ္လင္မ္ တေယာက္ပင္ သိႏိုင္ေပသည္။
ထိုသို႔ျဖစ္လင့္ကစား ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္တြင္ နဗီတမန္ေတာ္မ်ား၌ မကြဲလြဲၾကေၾကာင္း လာရွိထာေပသည္။
ထိုသို႔ဆိုလွ်င္ ကြဲလြဲမႈမလုပ္ၾကရန္ ကုရ္အာန္က်မ္းေတာ္ျမတ္က အမိန္႔ေပးသည့္မွာ အီမာန္ႏွင့္ဆန္႔က်င္ေသာ အဟ္ေလဟက္ႏွင့္ ဆန္႔က်င္ေသာကြဲလြဲမွဴ မလုပ္ၾကရန္သာ ျဖစ္ေပေတာ့သည္။
၂)))) တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစၥလာမ္ ရွိစဥ္ခါ၌ ဆဟာဗာမ်ား၏ ဖူရူအီးမာဆာေအလ္မ်ားတြင္ ကြဲလြဲမႈမ်ား
(က) တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစၥလာမ္ ရွိစဥ္ခါ၌ ဆဟာဗာမ်ား၏ ဖူရူအီးမာဆာေအလ္မ်ားတြင္ ကြဲလြဲမႈမ်ားအား တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္ဟိဝစလႅာမ္မွ အျပစ္တင္ေတာ္မူခဲ့ျခင္း မရွိေသာ ကြဲလြဲမႈမ်ား
က) ဂါဇ္ဝါေအဗႏူကိုရုိင္ဇြားတြင္ တမန္ေတာျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟုအလိုင္ဟိဝစလႅာမ္က အဆြရ္နမာဇ္အား ဗႏူကိုရိုင္ဇြားေရာက္မွဝတ္ျပဳရန္မိန္ေတာ္မူေလသည္။
လမ္းတြင္ အဆြရ္အခ်ိန္ကုန္လုနီးနီးျဖစ္လာေသာအခါ အခ်ိဳ႕ေသားဆြဟာဗာမ်ားက အခ်ိန္အရအမလ္လုပ္သည့္ အေနျဖင့္ အဆြရ္နမာဇ္ ဖတ္လိုက္ၾကေလ သည္။
တခ်ိဳ႕ေသာဆဟာဗာမ်ားသည္ တမန္ေတာ္မိန္႔ေတာ္မူသည္ႏွင့္အညီ ဗႏူကူရိုင္ဇြား ေရာက္မွဝတ္ျပဳၾကပါသည္။
ထိုသို႔ ကြဲလြဲမႈျဖစ္ခဲ့ပါေသာ္လည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္ထံပါးသို႔ ျပန္ေရာက္စဥ္တင္ျပေသာအခါ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္ သည္မည္သည္ ဘက္ကိုမွအျပစ္ဆိုေတာမူျခင္း မျပဳခဲ့ေပ။
صحيح البخاري / كتاب المغازي
က်မ္းကိုး (ဆြဟီဟြလ္ဗိုခါရီ / ကီတာဗြလ္မဂါဇီ)
ထိုျဖစ္စဥ္ ျဖင့္သိရသည္မွာ ကြဲလြဲမႈျဖစ္စဥ္ကို မွန္ကန္မူေပၚတြင္ တည္ရွိေၾကာင္း တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္သည္ လကၡံေတာ္မူေသာ အေထာက္ထား ပင္ျဖစ္ေပသည္။
ခ) ဟသြရသ္ အဗူစအီးဒ္ ရေသြေယာလႅာအန္ဟု သခင္ထံမွ ဆင့္ျပန္ခ်က္ တစ္ရပ္ လာရွိသည္မွာ
ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္ ႏွင့္အတူ ရမ္ဇန္လ ၁၆ ရက္ေက်ာ္ၿပီးေနာက္ စစ္ပြဲးတစ္ခုသို႔ သြားေနၾကပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔ထဲတြင္ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားသည္ ရိုဇာထားၾကပါသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာသူမ်ားသည္ ရိုဇာမထားၾကေပ။
ရိုဇာထားသူမ်ားသည္ ရိုဇာမထားၾကသူမ်ားအား အျပစ္တင္ေျပာဆိုၾကျခင္း မျပဳၾကသလို ရိုဇာမထားသူမ်ားသည္ ရိုဇာထားၾကသူမ်ားအား အျပစ္တင္ ေျပာဆိုၾကျခင္း မျပဳၾကေပ။
صحيح المسلم / كتاب الصوم
က်မ္းကိုး (ဆြဟီဟြလ္မြစၥလင္း ကီတာဗြလ္ ေဆာင္းမ္)
တင္ျပပါ ဟဒီးဆ္ေတာ္အရ သိရွိရသည္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္ ရွိေနပါလွ်က္ ဆြဟာဗာမ်ားအၾကား ဖူရူအီးမဆ္အလ္တြင္ ကြဲလြဲမႈ ျဖစ္ၾကပါေသာ္လည္ ထိုကြဲလြဲမႈအား မေကာင္းျမင္ျခင္း အျပစ္ေျပာျခင္းမ်ား မရွိခဲ့ၾကေပ။
ဂ) ဟသြရသ္ ဂ်ာေဗရ္ ရေသြေယာလႅာအန္ဟု သခင္ထံမွ ဆင့္ျပန္ခ်က္ တစ္ရပ္လာရွိသည္မွာ ဆြဟာဗာႏွစ္ပါးသည္ ခရီးတစ္ခုတြင္ ေရမရရွိသျဖင့္ သယမ္မြမ္ျပဳလုပ္၍ နမာဇ္ဖတ္ လိုက္ၾကပါသည္။ ၎ေနာက္ အခ်ိန္မကုန္မီွ ေရရရွိသျဖင့္ ဆြဟာဗာတစ္ပါးမွာ ဝူဇူျပဳလုပ္၍နမာဇ္ ျပန္ဖတ္လိုက္ပါသည္။ က်န္တစ္ပါးမွာ ျပန္မဖတ္ေပ။
တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္ ထံပါးသို႔ ျပန္ေရာက္စဥ္ေလွ်ာက္တင္ရာ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္
သည္ နမာဇ္ျပန္မဖတ္ေသာ ဆြဟာဗာအား မိန္႔ေတာ္မူသည္မွာ အသင္ မွန္ကန္ေပသည္။ နမာဇ္ျပန္ဖတ္လိုက္ေသာ ဆြဟာဗာအား အသင္ အက်ိဳးစဝါဘ္ ႏွစ္ခါရေပသည္။
سنن النسائى / كتاب الطهارة / باب التيمم
က်မ္းကိုး (စူနေနနဆာအီ ကီတာဗြလ္ တြဟာရသိ ဗာဗြလ္သယမၼဳမိ)
တင္ျပပါ ဟဒီးဆ္ေတာ္အရ သိရွိရသည္မွာ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္သည္ ဆြဟာဗာမ်ားအၾကား ဖူရူအီမဆ္အာလာကြဲလြဲမႈကို ႏွစ္ဦးႏွစ္ဘက္လံု မွန္ကန္မႈအေပၚ တည္ရွိေၾကာင္း ႏွင့္ အက်ိဳးစဝါဘ္ ရရွိမည့္အေၾကာင္း မိန္႔ေတာ္မူးခဲေလသည္။
၎အျပင္ေနာက္လည္ ဆြဟာဗာႀကီးမ်ား သာေဗအီန္ႀကီးမ်ား သာဗာ့သာေဗအီန္ႀကီးမ်ား မြဂ်္သာဟီးဒ္ႀကီးမ်ား၏ ကြဲလြဲမႈေျမာက္မ်ားစြာကို ဟဒီးဆ္က်မ္းမ်ား၌ ေတြျမင္ႏိုင္ပါသည္။
(မွတ္ခ်က္)
ယၡဳတင္ျပထားေသား ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားအား အမ်ားစုမြစၥလင္မ္ မ်ားနာလည္လြယ္ေစရန္ ျမန္မာစာေပႏွင့္ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ဘာသာျပန္ထားျခင္းျဖစ္ေပသည္။ ၎ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားအား ကြဲလြဲမႈ အပိုင္း (၅) တြင္ အဓိပၸါယ္ႏွင့္တကြ ထပ္မံတင္ျပေပးပါမည္။
ထပ္မံ၍သိလိုပါက
موطأ إمام مالك
مسند إمام أبي حنيفة
مسند إمام الشافعي
مسند إمام احمد
مصنف إبن ابي شيبة
مصنف عبد الرزاق
سنن دارمي
سنن بيهقي
موطأ إمام محمد
شرح مشكل الآثار
معني الآثار
စေသာဟဒီးဆ္က်မ္းမ်ား၌ ေလ့လာႏုိင္ၾကပါသည္။
အထူးသျဖင့္ ترمذى က်မ္းတြင္ ဆြဟာဗာႀကီးမ်ား သာေဗအီန္ႀကီးမ်ား သာဗာ့သာေဗအီန္ႀကီးမ်ား မြဂ်္သာဟီးဒ္ႀကီးမ်ား၏ ကြဲလြဲမႈမ်ားကို ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ားတင္ျပၿပီးေနာက္တင္ျပေလရွိပါသည္။
အကယ္၍ တစ္ဦးတစ္ေယာက္ေသားသူသည္ ဟႏၷဖြီ ရွာဖြီ ကြဲလြဲမႈေတြ မလုပ္သင့္ဘူးဟုေျပား လာခဲ့ေသာ္ ဒီးန္အေၾကာင္းနားမလည္ ဟဒီးဆ္ေတာ္ေတြကို သေဘားမေပါက္ ေကာင္ေသာဆိုးေသာ အရာမ်ားကို ခြဲျခားမသိ ၍သာ ေျပားျခင္းျဖစ္ေပသည္။
ေျမာက္မ်ားစြာေသားအမ်ားတြင္ အေကာင္းႏွင့္အဆိုး ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးရွိေနေပသည္။ အေကာင္းႏွင့္အဆိုးကို ခြဲျခားသိျမင္တတ္ရန္ အေရးႀကီးပါသည္။ သို႔မွသာ အေကာင္းကိုေဆာင္၍ အဆိုးကိုေရွာင္ႏွိင္ေပမည္။
ဥပမာ ေအလင္မ္ ပညာတြင္ ေကာင္းေသာ ေအလင္မ္ႏွင့္ မေကာင္းေသာ ေအလင္မ္ဟူ၍ႏွစ္မ်ိဳးရွိေနပါသည္။
ေအလင္မ္အားလံုးကို ေကာင္းသည္ဟုယူဆမိလွ်င္ မွာယြင္းသကဲ့သို႔ ေအလင္မ္အားလံုးကို မေကာင္းယူဆျခင္းသည္လည္းမွားယြင္းေပသည္။
ကြဲလဲြမႈသံုးမ်ိဳး တင္ျပၿပီးေနာက္ အက်ဥ္း ရွင္လင္ခ်က္ ----
၁/ အီမာန္ႏွင့္ ကုဖ္ရ္ ၏ကြဲလြဲမႈ
၂/ အဲဟ္ေလစြႏၷသ္ ႏွင့္ အဲဟ္ေလဗိဒ္အသ္ ၏ကြဲလြဲမႈ
၃/ ဖူရူအီးမာဆာေအလ္မ်ားတြင္ ကြဲလြဲမႈ( အမလ္ က်င့္သံုးမႈ ပိုင္းဆိုင္ရာတြင္ ကြဲလြဲမႈ )
ကြဲလြဲမႈမလုပ္ၾကရန္ ကုရ္အာန္ / ဟဒီးဆ္ေတာ္မ်ား၌ တာျမစ္ထားပါသည္။
ထိုတားျမစ္ခ်က္မ်ားသည္ ပထမႏွင့္ ဒုတိယ ကြဲလြဲမႈမ်ားကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ထိုကြဲလြဲမႈႏွစ္ခုသည္ မည္သည့္နဗီ ရစူလ္၏ ရွရီအသ္တြင္မွ ကြဲလြဲခ့ဲျခင္းမရွိခဲ့ေပ အာလံုးထံတြင္တူညီမႈရွိေနပါသည္။
တတိယတစ္မ်ိဳးမွာ နဗီတပါးႏွင့္တပါး မတူၾကသလို ကြ်ႏ္ုပ္တို႔၏ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္၏ ေနာက္လိုက္မ်ား တြင္ တမန္ေတာ္ျမတ္ ဆြေလႅာလႅာဟု အလိုင္းဟိဝစလႅာမ္ ရွိစဥ္ခါမွစ၍ ကြဲလြဲမႈရွိခဲ့ၾကပါသည္။
အခ်ဳပ္ဆိုရေသာ္ ဟႏၷဖြီ ရွာဖြီ ကြဲလြဲမႈမ်ားသည္ ေကာင္းေသား ကြဲလဲြမႈျဖစ္ပါသည္။
ထိုသို႔ကြဲလြဲမႈျဖင့္ အြမၼသ္အတြက္ သက္သာေခ်ာင္ခ်ိမႈျဖစ္ေပၚေစပါသည္။
إختلاف المجتهدين رحمة واسعة وإتفاقهم حجة قاطعة
မြဂ်္သာဟီးဒ္ႀကီးမ်ား၏ ကြဲလြဲမႈမ်ားသည္ အြမၼသ္အားသက္သာေခ်ာင္ခ်ိေစေသာ ရဟ္မသ္ျဖစ္၍ မြဂ်္သာဟီးဒ္ႀကီးမ်ား၏ တူညီမႈရွိၾကျခင္းသည္ ခိုင္မာျပတ္သားေသာ အေထာက္ထားျဖစ္ေပသည္။
ကြဲလြဲမႈ အပိုင္း (၄) ဆက္လက္အားေပးၾကပါရန္
???? မိမိကိုယ္မိမိ ဘာေၾကာင့္ ဟႏၷဖြီ / ရွာဖြီ လို႔ေျပာရတာလဲ ????
!!!! မြစၥလင္လိုေျပာပါလာ !!!!
TUFAN ( طوفان )
---------------------------------------------------------
မြစၥလင္မ္္မီဒီယာ(ေကာ့ေသာင္း)
http://kawthaung786.blogspot.com
No comments:
Post a Comment